Tydelig kommunikation giver god ledelse

25. marts 2021

Jan Vinderslev driver nichevirksomheden CPH Limousines, der transporterer forretningsfolk og high-end turister rundt i landet. Han er i en branche, der mærker manglen på turister, og har valgt at vende midlertidigt tilbage på skolebænken for at opgradere sin viden.

”Jeg har længe haft lyst til at opkvalificere mine viden, men har som selvstændig manglet tiden til det. Vi mangler vores high-end turister, som vi plejer at transportere til og fra krydstogtskibe samt Københavns Lufthavn til større seværdigheder som fx Louisiana og Kronborg. Heldigvis har vi stadig en del persontransport for erhvervslivet. Jeg har tidligere læst merkonom på Køge Handelsskole. Dengang havde jeg ikke leder erfaring, som jeg har i dag, og samfundet har ændret sig markant, så jeg føler en langt større forståelse for den viden og de værktøjer, som vi undervises i,” siger Jan Vinderslev.

Jan Vinderslev er oprindelig handelsuddannet, og har en fortid som direktør i et af regionens taxaselskaber, hvorfra han har lært meget om branchen. I dag viser hans cv mere end 25 års erfaring som selvstændig erhvervsdrivende inden for persontransport, hvor kundelisten rummer persontransport for Novo Nordisk Fonden, Lundbeck Fonden samt Københavns Lufthavn.

Tydelig kommunikation og personligt skulderklap

”Det har været et skulderklap at få bekræftet nogle af de ting, som jeg allerede gør som leder. Jeg føler samtidig, at jeg har lært mig selv langt bedre at kende, og lært at jeg skal blive bedre til at lære mine medarbejdere at kende. For mit vedkommende er det især tydelig kommunikation samt en dybere forståelse for, hvorfor mennesker forstår en opgave forskelligt, som har været en øjenåbner. Betydningen af et godt arbejdsmiljø, er også noget af det jeg vil sætte mere fokus på fremover i min virksomhed,” fortæller Jan Vinderslev.

Han fortsætter: “Jeg tager helt afgjort kommunikationsdelen til mig, og vil fremadrettet have mere fokus på at formidle budskabet om opgaverne til mine medarbejdere endnu tydeligere, da vi oftest kommunikerer via telefon, hvor det til tider kan være vanskeligt at vide, om budskabet er opfattet som det var tiltænkt.  I det nye år vil vi satse mere på kørsel for virksomheder – både for deres medarbejdere samt gæster. Vi kan tilbyde et virusfrit miljø, da vi spritter kabinen af efter hver tur og sikrer en højere sikkerhed og komfort for en virksomheds medarbejdere og gæster. Og vi påtager os gerne hele kørselsplanlægningen ved større arrangementer, som vi har erfaring med at vores faste kunder sætter stor pris på,” slutter Jan Vinderslev.

Næste hold på Koordinatoruddannelsen starter den 3. maj 2021. Læs mere på khs.dk/kurser eller kontakt Mette Grasberger 91346652 / mgra@khs.dk